perjantaina, tammikuuta 18, 2013

Valot ja varjot

Mahtava auringonpaiste! Pakkasta liikaa ulkoiluun, joten sisällä "ollaan vaan ja hengaillaan"... Miten mulla soikin tuo Kirkan biisi päässä? :) Mutta sehän sopii, kun asemalla ollaan. Nautin auringosta ja ihailen valon ja varjojen leikkiä.


Mieli alkaa pikkuhiljaa heräilemään kevääseen. Tekisi mieli pastellia, vaaleanpunaista, turkoosia, hempeitä värejä... toisaalta musta-valko-ruskea linja puhuttelee ja on hyväksi havaittu. Mikä dilemma! :)





Söpö mukitrio löytyi kirpparilta. Keltaista mulla ei vielä ollutkaan. Uuh, ihana!


Voitto-pupunen heräsi päikkäreiltä toivottamaan kaikille oikein hyvää viikonloppua - ja nukahti uudelleen syötyään ;)




***
Julkaisin postauksen päivällä. Huomasin kirjoitusvirheen, jonka kävin korjaamassa ja oletin, että kaikki on ok. Noh, bloggeri oli poistanut koko postauksen näkyvistä (muuttanut sen luonnokseksi) ja osa teksteistä oli samalla hävinnyt. Outoa. En mielestäni tehnyt mitään normaalista poikkeavaa. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
SHARE:

perjantaina, tammikuuta 11, 2013

Kaappiasiaa - vaihteeksi :)

Tämä erikoinen virastoon vivahtava tai jopa hieman asemahenkinen vaatekaappi herätti mielenkiintoni syksyllä paikallisella kirpparilla. Kaupat tehtiin, mutta tähän asti kaappi on asustanut autotallin puolella. Tällä viikolla sain sen vihdoin sisälle - ja tykkään kovasti. Kaappi kätkee sisälleen Voiton vaatteita ja meikäläisen hamstrausmentaliteetin tietäen, pian paljon muutakin. Kaappeihin on NIIN helppo tunkea kaikkea pois silmistä… Onko muilla samoja paheita? :)




SHARE:

sunnuntaina, tammikuuta 06, 2013

Voikkari kaks vee

Tasan kaksi vuotta bloggailua takana! Paljon on sattunut ja tapahtunut tänä aikana. Peltokin on eri, mutta eiköhän sieltä voikukkia ensi kesänä saada :)



Jahka tästä horroksesta piristyn ja järki alkaa taas kulkemaan, lupaan järjestää "syntymäpäivän" ja yli 400 lukijan kunniaksi arvonnan. Hip hei!
SHARE:

perjantaina, tammikuuta 04, 2013

Keittiössä taas

Lupailin muinoin syksyllä näyttää keittiöstä lisää kuvia, mutta sehän sitten jäi. Tässä kyökin musta seinä vihdoin viimein.

En ole kovin tyytyväinen tuohon köyhän naisen verhoviritykseen - täytyy keksiä jotain... (ainakin parempi verho). Tason taakse jäänyt panelikin näyttää kuvassa vähän tyhmältä, mutta tällä mennään ;)

Kehitin itse tänään tämmöisen piirakan. Periaate sama kuin Key Lime Piessa (keksipohja, täytteenä kondensoitua maitoa ja munankeltuaisia), mutta tähän tulikin limen sijaan vadelmia. Same same but different ;) Njooh, maku on aivan erinomainen, mutta täyte jäi jostain syystä ihan lössöksi. Täytyy jatkaa kehittelyä...


Mukavaa perjantai-iltaa & alkavaa viikonloppua!
SHARE:

torstaina, tammikuuta 03, 2013

Kurkistus eteiseen

Jokohan olisi aika sanoa heipat riisipuuroille ja toivottaa tervetulleeksi uusi vuosi. Terve! Täällä vietetään tällä hetkellä jonkinlaista talvihorrosta. Unettaa kovasti ja mitään ei saa aikaiseksi. Vapaapäivinä on kunnostauduttu koko perheen voimin pötköttelemällä sängyssä. Onneksi vauvalla on yhtä hyvät unenlahjat kuin vanhemmillaan.

Kun mitään uutta ei nyt just tapahdu, näytän teille kuvia (huonoja sellaisia) eteisestä, joka sai kevyttä faceliftiä tuossa taannoin. Keskenhän se vieläkin on, mutta näyttää jo himpun verran paremmalta. Panelit maalattiin Betoluxilla, seinät tapetoitiin jämärullalla (samalla tapetilla oli tapetoitu edellisen talon kuisti), pyökkilaminaatti nypittiin pois ja muuri maalattiin.


Silloin syksyllä kun olimme saaneet avaimet tänne ja remppailimme paikkoja kuntoon, ostin yläkerran portaikkoon pari rullaa Pihlgren&Ritolan Kirsikkapuuta, mutta niin ne suunnitelmat muuttuu... Panelit eivät vaan yksinkertaisesti näytä maalattunakaan hyvältä vanhojen portaiden kanssa. Niinpä ne ja lastulevyt seinästä ovat saaneet lähtötuomion. Sikäli siis ihan hyvä, kun aika joskus loppuu kesken eikä kaikkea ehdi tekemään heti. Ehtii meinaan miettimäänkin... (ei kuulu aina vahvuuksiini!) Olisin haaskannut hyvät tapetit portaikkoon ja ollut tyytymätön lopputulokseen.


Muuri oli tarkoitus vain maalata, mutta kun vanha naulakko irroitettiin, lähti tuorein maalikerros (lateksimaalia, kamoooon!) irtoamaan, joten rapsittavahan se oli ennen maalaamista.

Herra karvakäsi pääsi taas kuvaan ;)


Lattiassa on nyt alkuperäinen ruskea maali, yllättävän hyväkuntoinen sellainen. Minua ei haittaisi vaikka se jäisikin, mutta katsotaan ajan kanssa mihin päädytään.



Tässä vielä eteinen (edellisen asukkaan aikaan) kaikessa vihreydessään ;)


Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
SHARE:

perjantaina, joulukuuta 21, 2012

Joulun toivotus

Voikukkapelto toivottaa riisipuuron ääreltä kaikille lukijoilleen oikein leppoisaa ja maistuvaa joulua! Olkaahan kiltisti ja rakastakaa toisianne :)





Hep hei, meinasin unohtaa linkittää kaikkien aikojen parhaan joulubiisin... nauttikaa ;)

SHARE:

tiistaina, joulukuuta 18, 2012

Valkoiset kukat

Olipa iloinen yllätys, kun Kauppapuutarhaliitosta otettiin yhteyttä ja kysyttiin haluaisinko kotiini joulukukkia kuvattavaksi. Tottakai! Sain itse valikoida kukat paikallisesta kukkakaupasta. Ehtona oli vain, että kukat ovat kotimaisia valkoisia kukkia :) Oikein kiva juttu ja ajankohta ei olisi voinut olla parempi, kun oli kastejuhlakin tiedossa. Kiitos Kauppapuutarhaliitolle kivasta yllätyksestä!










Eikös olekin ihania! Harvinaista herkkua muutenkin, kun ei kukkiin tule normaalisti satsattua näin paljon. Tulppaanikimppu silloin tällöin ja jouluna tietysti hyasintteja... Erittäin piristävä yllätys tämä oli, kun ei meikäläinen ole ihan sen "tason" bloggaaja, että ilmaisia lahjuksia tulvisi ovista tai ikkunoista :)
SHARE:

maanantaina, joulukuuta 17, 2012

Voitto ja valkeus

Pieni pojan palleroisemme sai eilen nimen. Hänestä tuli Voitto, virallisestikin :) On hän vaan niin mainio pikkumies. Nauraa hohottaa ääneen, velmuilee, ärisee ja puhuu sujuvaa norjaa. Tyytyväinen lapsi, nukkuu hyvin yöt ja paljon päivälläkin. Ihana <3



Voiton nukkuessa päiväunia olen saanut jotain aikaankin. Viime maanantaina tuli (taas) mitta täyteen persikasta ja tällä kertaa ihan konkreettisin seurauksin. Nyt ruokailutilan seinät ovat valkoiset! Onko vähän eri? Onko vähän hei parempi? Homma jatkuu olohuoneen puolelle jahka tästä saan taas virtaa akkuihin. Tähän tilapäisratkaisuun eli tapettien maalaamiseen minut ajoi päätös siitä, että keväällä/kesällä avaamme ainakin sisäseinät, kurkimme lastulevyjen alle ja otamme ne pois sieltä mistä järkevä on. Myös loput muovimatot revitään silloin pois. Tämä tarkoittaa sitä, että perinne- tai mitään muutakaan tapettia ei ole tiedossa vähään aikaan. Ja että munko täytyisi elää persikkaboordien keskellä siihen asti? Ei käy. Halpaa remonttimaalia pintaan ja olen taas tyytyväinen ;)







Maalausurakan ja ristiäisvalmistelujen vuoksi en ole ehtinyt yhtään kurkkimaan blogeihinne, saatika kommentoimaan niitä. En myöskään ehtinyt vastailemaan edellisen postauksen kaappikommentteihin. Vastaan nyt yhteisesti kaikille, että kiitos kehuista ja totean jälleen kerran, että kyllä vaan maalilla saa ihmeitä aikaan ;) Toivotan tervetulleiksi myös uudet lukijat. Neljääsataa lähestytään, ai kauhia! =)
SHARE:

perjantaina, joulukuuta 07, 2012

Hirviöstä kaunottareksi


Kun edellinen asukas kysyi, voiko ison mäntyisen vaatekaapin jättää meille, vastasin myöntyvästi ja näin heti "sen yli". Aika kauan kesti, että sain kaapin maalattua (on ollut muutakin hommaa). Oikeanlaiset vetimet kruunaavat kokonaisuuden. Kyllä voi maalilla saada ihmeitä aikaan. Erityisesti Betoluxilla. Olen rakastunut kiiltävään maaliin!


Vai mitä sanotte, olisko pitänyt jättää näin? Ihana ruskea dalmatialainen... ovikin vähän halki :)


Mukavaa viikonloppua kaikille!

SHARE:

keskiviikkona, joulukuuta 05, 2012

Kastemekkoja ja lypsyhommia...

Ennen kuin olin tietoinen asemapäällikön suvussa kulkevasta kastemekosta, ehdin tilaamaan kyseisen koltun eBaysta. Ja miten kauniin! Tämä ihanuus tuli Irlannista. Myyjän mukaan on oikeasti vanha ja hintaa oli alle kaksikymppiä postikuluineen.


Vaikka pikkuisellamme olisikin kastetilaisuudessa päällänsä suvun kastemekko, ei tämän hommaaminen harmita yhtään. Kelpaahan tätä pitää esillä ihan sisustusmielessä ;)


Tiedättekös mikä tämä on?


Se ei ole uusin industrial-henkinen sisustushankintani vaan rintapumppu. Oikein kunnon lypsykone! Hain sen eilen TAYSista lainaan ja aloitin urani äidinmaidon luovuttajana. Tämä olisi täytynyt tehdä jo aiemmin, sillä äidinmaidosta on hirvittävä pula. Sen lisäksi, että TAYSin pikkuiset saavat tärkeää ravintoa, saan itselleni tästä hyvän mielen - ja myös hieman rahaa. Äidinmaidosta nimittäin maksetaan 25 e/ litra, jos ette tienneet.


Nyt pumpataan! =D
SHARE:

maanantaina, joulukuuta 03, 2012

Talvi...

...yllätti autoilijat ja vanhan talon asukkaat. Toinen autoista ei suostu käynnistymään (se ei muuten tällä kertaa ole meikäläisen aristokraatti - hah), suihkun vesiputki jäässä, netti pätkii... Sähköt sentään on. Keittiössä oli aamulla vähän alle 16 astetta. Jäätävän upee talvikeli, sanoisin. Viime viikolla yöllä valvoessani ja "Antti Tuiskua" kuunnellessani mietin, että on se muuten aika ankeeta, jos sähköt menee. Onneksi ei mennyt. Ei tämänkokoista torppaa yhdellä toimivalla pöntöllä ja keittiön puuhellalla lämpimänä pidä. Meillä talon päälämmönlähteenä on nimittäin sähköä(kin) tarvitseva pellettitakka. Olen nimennyt kyseisen pömpelin helvetinkoneeksi. Mikäli olisi varaa muurauttaa tai ostaa tilalle joku kaunis uuni, sanoisin helvetinkoneelle adios ja vaya con dios vaan ja lähettäisin sen takaisin synnyinsijoilleen Espanjaan. Tai mistä ikinä tulikaan.


Ruokahuoneen puolella muuttui järjestys. (Persikkaseinät sentään kuitenkin on ja pysyy :))


Ristiäiset ovat parin viikon päästä. Koitan löytää huonekaluille siiheksi paikat ja keksiä parillekymmenelle vieraalle istumapaikat. Pientä fiksausta olisi vielä eteisessä ja toivottavasti myös kylpyhuoneessa. Kaipa tuon kattolampunkin voisi siirtää ruokapöydän yläpuolelle ;D


Joku kyseli kuvia makuuhuoneen tapeteista. Eipä niissä katsomista juuri ole. Ne ovat valkoiset ;) Jonakin päivänä seinille tulee "oikeaa tapettia"- jotakin kaunista kuviota kenties. Siihen asti katselen tyytyväisenä valkoisia seiniä. Nautin niistä, arvannette varmaan miksi.


Ihanaa alkanutta joulukuuta kaikille ja tervetuloa uudet lukijat!

SHARE: