sunnuntaina, syyskuuta 11, 2016

Kuvia ja tunnelmia Habitaresta

Habitare-messut ovat tältä vuodelta ohi. Koko viikko oli niin hektinen, että vaikka kuinka ajattelin saavani messupostauksen ajoissa eetteriin, en kuitenkaan ehtinyt. Messukuvia on näkynyt blogeissa aika lailla (kenties kyllästymiseen asti?), mutta kannanpa minäkin nyt kuitenkin mattimyöhäisenä korteni kekoon.

Kävin fiilistelemässä ensitunnelmia heti keskiviikkoaamuna Call it homen Katin ja pikku-assarini kanssa ja perjantaina kiersin kälyn ja assarin kanssa messut vielä oikein huolella läpi, pääpainona lasten huoneet. Täytyy sanoa, että olin kyllä tyytyväinen messujen antiin ja osastoihin. Paljon oli käytetty itselleni mieluisia juttuja kuten luonnonväristä puuta ja luonnonmateriaaleja muutenkin; juuttia, kaislaa, bambua, rottinkia, korkkia ja nahkaa ja ne oli yhdistetty monesti herkullisiin väreihin. Vaneria näkyi jonkin verran, mutta maltillisesti viime vuoteen verrattuna. Tilalle oli tullut korkki, luonnonväriset lautaseinät ja OSB-pinnat :) Viherkasveja oli runsaasti joka paikassa. Kaunista ja kivaa - tykkäsin todella! Käly ostaa täräytti Hakolan osastolla olleen Woody-pöydän. Se on hiton hieno pöytä ja messukappaleen sai vielä superhyvään hintaan. Oli kyllä hyvä ostos. Itse en tehnyt mitään ostoksia, vaan keskityin kuvailemaan ja fiilistelemään messuantia. Tässä hieman kuvia ihan random-järjestyksessä, olkaa hyvät... toivottavasti vielä jaksatte :)


























SHARE:

keskiviikkona, syyskuuta 07, 2016

Hakola Lazy

Kaupallinen yhteistyö: Hakola Huonekalu Oy

Tässä lupaamiani kuvia uudesta sohvasta ja olohuoneen lookista. Voi että miten voi pieni ihminen olla iloinen yhden kaapin lähtemisestä! Ihan parasta, että kaappi päätyi vanhaan kouluun, missä sen mittasuhteet pääsevät varmasti paremmin oikeuksiinsa kuin meillä. Mikä ihana avaruus olkkarissamme nyt onkaan <3 Taidan siirtää kaavailemani Ikean Björksnäsin hommaamista hamaan tulevaisuuteen, sillä en kaipaa nyt yhtään enempää huonekaluja. Jotain säilytystilaa toki hervottomasta kaapista muovilaatikoihin tyhjennetyille astioille olisi keksittävä, mutta palvelkoot nuo muovilaatikot toistaiseksi :D Sohvillekaan en vielä kokeillut muuta järjestystä, sillä jäin vain lumoutuneena nauttimaan näistä näkymistä.



Uusi sohva on siis Hakolan kolmen istuttava Lazy, joka on nimensä mukaisesti laiskottelijoiden suosikki, sillä runko on normaalia hieman syvempi (100 cm). Kankaaksi valitsin tilaamieni näytteiden perusteella hiekanvärisen Florist-kankaan, joka on meille sävyltään kyllä ihan täysi kymppi. Kangas itsessään on likaahylkivä eikä siihen ole lisätty kemiallisia jälkikäsittelyaineita. Kaikki päälliset ovat irrotettavia, myös sohvarungosta, joten ne voi tarvittaessa pestä koneessa.  Sohvan on suunnitellut Annaleena Hämäläinen ja se on tehty Jurvassa, Etelä-Pohjanmaalla.

Sohva on superihana, mukava, tyylikäs ja ajaton, mutta pahus vieköön minkä dominoefektin se aiheutti. Vanhat sisustustyynyt näyttävät nuhjuisilta ja verhotkin liian valkoisilta! Kaipa nuo verhot voisi noin kolmen vuoden roikottamisen jälkeen päivittääkin... :)






Vuosi sitten Hakola esitteli Habitaressa uudistuneen linjansa ja siitä asti noste on ollut huikea. Tänään alkavilla Habitare 2016 -messuilla Hakolalla on jälleen upea osasto (6e139), joka kutsuu viihtymään mukaville sohville hyvän kahvin kera. Joka päivä klo 13 pääsee tutustumaan suunnittelijoihin. Jos olet Habitareen siis menossa, käy ihmeessä koelöhöämässä Lazy, sillä Hakola tarjoaa lukijoilleni upean edun: -20 % Lazy-sohvasta koodilla Voikukkapelto.  Edun voi käyttää Hakolan verkkokaupassa (klik) tai tilatessa sohvan vaikkapa Habitaressa. Sinne on nyt minullakin matka, joten tulkaapa nykäisemään hihasta, jos törmätään!
Etukampanja on päättynyt


Yhteistyössä: Hakola Huonekalu Oy


SHARE:

sunnuntaina, syyskuuta 04, 2016

Cello Season -mallistoa hypistelemässä

Poikkesin eilen tutussa rautakaupassa, Nekalan Rauta-Otrassa, kun kauppiaat Mikko ja Emilia Takamäki pitivät pienen bloggaajatapaamisen Cello Home & Season -merkeissä. Rauta-Otran alakerta on tullut vuosien aikana hyvinkin tutuksi remppahommien merkeissä ja sieltä on ostettu valtaosa tarvikkeistamme, mutta kaupan yläkerrassa olen poikennut varmaan koko aikana maksimissaan viisi kertaa. Yllätys olikin melkoinen, kuinka paljon mm. kivaa sisustus- ja pientavaraa ja valaisimia sinne oli laitettu kivasti esille.


Pääosassa eilen oli siis K-ryhmän oma Cello Season -mallisto, josta löytyy paljon erilaisia kulhoja, astioita ja tarjottimia sekä säilyttimiä. Tuotteiden ulkoasu on raikas ja trendikäs. On vaaleaa puuta, bambua, vaneria, mustavalkoista sekä herkullisia värejä... Ihania juttuja. Heti pistimme muiden bloggaajien kanssa merkille, että Cello Season paikkaa hyvin Anttilan ja Kodin1:n jättämää aukkoa. Jos sydämesi sykki Annolle, kipaisepa Tampereen Rauta-Otraan tsekkaamaan Cello Season -valikoima. Saatat yllättyä positiivisesti. Lisää mallistosta ja lista sitä myyvistä liikkeistä TÄÄLLÄ.

 





Vaikka Tampereella ja lähiseudulla olenkin parisenkymmentä vuotta asunut, en ole ikinä tajunnut, että Rauta-Otralla on yli 125 vuotinen historia ja keskustassa on Otran talokin. Tampereen keskustassa aikanaan palvellut kauppa on laajentunut perus-rautakaupasta lähes täyden palvelun ”kotitavarataloksi”, josta löytyy palvelut ja tarvikkeet remontoimiseen, kodin sisustamiseen ja vapaa-aikaan. Jopa avaimet käteen -periaatteella, jos niin haluaa.

Meillä kun on kohta alkamassa se iso kylppäriremontti, kävin katselemassa hieman laattavalikoimaa sekä muutenkin tietysti kylppärit kokonaisuutena kiinnostelee. Perähuoneen säilytysjärjestelmäksi olemme miettineet koko seinän täyttävää Elfaa tai Ikean vastaavaa Algotia. Hinnassa on aika iso ero, joten realistinen vaihtoehto on se Ikea, mutta päädyimme sitten mihin tahansa, on se jokatapauksessa parempi kuin nykyinen - eli ei mitään :D

Remppahommat ovatkin täällä edenneet aika kivasti ja heti kun vaan ehdin, luvassa mm. uutta työhuonetta... siihen asti leppoisaa illanjatkoa! =)

Yhteistyössä K-rauta Rauta-Otra Nekala
SHARE:

perjantaina, syyskuuta 02, 2016

Habitare-liput arvottu - ja uusi sohva!

Terveiset täältä remppa- työ- ja sisustuskiireiden keskeltä. Jokin aika sitten menin ja möin vanhan kulmasohvamme ja tilasin uuden, kotimaisen sohvan. Eilen tämä ihanuus saapui. Ihan kreivin aikaan, sillä hervoton kaappi lähtee nyt viikonloppuna (vihdoin!) uuteen kotiinsa ja pääsen sisustelemaan olohuonetta uuteen uskoon. Sohva on Hakolan Lazy (klik) ja se on valmistettu 100% Suomessa! Sohvasta tulossa kuvaa ja juttua heti, kun pääsen kunnolla rymsteeraamaan. Luvassa myös upea etu lukijoilleni, joten pysykäähän kuulolla.




Liput Habitareen voitti Krissa!
Onneksi olkoon & antoisia messuja.
SHARE: