sunnuntaina, tammikuuta 09, 2011

Sunnuntaipuuhat & kirpparilöydöt

Ihan ensimmäisenä täytyy riemuita uudesta muistista! Niin, sain koneeseeni rutkasti lisää käyttömuistia, kun rakas puolisoni näppäränä ATK-taiturina otti käyttämättömästä läppäristä muistikortit (tai mitä ovatkaan) ja laittoi ne minun "mäkkibuukkiloiseen". Kyllä nyt vaan kelpaa! Vaikka tähän bloggaamiseen vähän aikaa meneekin, koska olen kuulemma hullu pikselinviilaaja, on tämä nyt uuden muistin kanssa niiiiiin paljon nopeampaa ja ihanampaa, kun ohjelmien ja kuvien avautumista ei tarvitse odottaa sataa vuotta.


Sunnuntai alkoi hyötyliikunnalla, kun sain tehdä lumitöitä. Sanon siksi että sain, koska lumityöt ovat mielestäni ihan parasta ja kivointa hyötyliikuntaa, mitä voi olla :) Toki on hetkiä, jolloin niitä ei välttämättä haluaisi tehdä, mutta useimmiten se on kivaa puuhaa. Mikä sen mukavampaa kuin kolata hiki päässä pitkin pihaa ja sen jälkeen mennä suihkuun ja aamupalalle.


Kävin tänään pitkästä aikaa parilla kirpparilla. Ihan ok-löytöjäkin tein; ruusuinen sokerikippo (5€), 5 l Ilves-tölkki (7€), emalivati (5€).


Vanhoja lehtiä (0,50-1,00) ja kynttilänjalkoja (1,50 ja 2,00), jotka täytyy tuunata.



Nämä komeat leimasimet löytyivät kirpparilta kaukaa ameriikasta.


Loppuun vielä ruokavinkki. Erittäin simppeli ja maukas ruoka syntyy, kun laittaa kanafileen täytteeksi vuohenjuustoa ja aurinkokuivattua tomaattia, pyöräyttelee fileen rullalle (tai epämääräiselle mytylle...) ja kietaisee pekonia ympärille. Ei nyt mitään terveysruokaa, mutta hyvää. Täytteeksi sopii toki muutkin juustot, pestot jne. - mitä vain keksii ja mitä kaapista löytyy. Nopea ruskistus pannulla (ei välttämätöntä) ja sitten hetkeksi uuniin. Kanapalleroiden oheen sopii riisi, kasvikset, itse tehdyt lohkoperunat tai salaatti.


SHARE:

lauantaina, tammikuuta 08, 2011

Jääkukkasia

Kuistin ikkunat ovat pakkasella niiiiin kauniit!


SHARE:

Fiiliskuvia Floridasta

Talven keskelle muutama rantakuva joulukuiselta Floridan reissulta.





SHARE:

torstaina, tammikuuta 06, 2011

Talviomenaa ja talitinttejä


Puuhun jääneet omenat houkuttelevat tinttejä ruokailemaan. Välillä kovastakin kuhinasta päätellen ei pakastettu omena ilmeisesti ainakaan pahaa ole.


Tältä omenat näyttivät 30.10. 2010. Aivan mielettömiä ja säilyvät ilmeisesti oikein säilöttynä ja oikeissa olosuhteissa jopa kevääseen. Kyllähän nuo meilläkin hyvin säilyivät ilman mitään toimenpiteitä ja äippä käytti niitä jopa rosolliin jouluna. Ja oli muuten parasta rosollia ikinä! :)


SHARE:

Hyasinttihulluus

Käväisin toissapäivänä Ikeassa. Valikoima oli jotenkin tosi plääh ja niin nähty. Mukaan ei tarttunutkaan muuta kuin paristoilla toimivat tähtivalot ja kaksi hyasinttiruukkua halvalla. En ymmärrä, miksi tätä ihanaa ja kivaa kukkaa syrjitään pitkin vuotta ja vain jouluisin HÄNen sallitaan tulevan luoksemme! Miksi näin? Onko tähän joku "tekninen" syy? Jos minulta kysytään, hyasintteja pitäisi ehdottomasti olla saatavilla aina! Ne ovat nättejä ja tuoksuvat hyvältä. Piste.


SHARE:

Ja nimeksi tuli...

Kuva kertoo kaiken.
Otettu pihaltamme viime kesänä. 
SHARE:

Ensimmäinen

Maailma on pullollaan mitä ihanampia blogeja, joita tässä on tullut ahkerasti vuosia seurattua. Ajatus omasta blogista on aina välillä käynyt mielessä - ja häipynyt yhtä nopeasti kuin on tullutkin... Nyt kuitenkin tuntuu, että aikaa ja inspiraatiota voisi olla.

Blogin nimen kanssa koin semmoisia epätoivon hetkiä, että homma meinasi tyssätä heti alkuunsa. Myöhäisherännäisenä kaikki mahdolliset ja mahdottomat nimet, jotka jollakin tavalla sivusivat ajatuksiani, olivat käytössä. Kuten sanottu, maailma on blogeja pullollaan! No, jostakin mielen syövereistä putkahti taas yksi ajatus ja olin aivan satavarma, että tämä ei voi olla vapaana! Hahaa, tässä se nyt on - Voikukkapelto!

Voikukkapelto seuraa vuodenaikoja kohta 80-vuotta täyttävässä hirsitalossa ja rakastaa sisustamista ja toivoo, että siihen olisi enemmän aikaa ja mahdollisuuksia (eli TILAA!), leikkii puutarhuria ja pienviljelijää kesäisin, sienestää syksyisin, etsii ja tuunailee kirppisjuttuja, roikkuu liikaa ebayssa ja haluaisi leipoa usein muttei lihoa. Sisustustyyli kallistuu aika lailla valkoiseen;  tanskalainen / ruotsalainen maalaistyyli ja 1920-30-luvut ovat pop. Näillä mennään - tervetuloa!
SHARE: